Významný kritik Harold Charles Schonberg se o něm vyjádřil, že se mu nevyrovnal, co do počtu premiér a dovezených hvězd, žádný další impresário. A kdoví v té době, jestli nešlo v jeho době o nejslavnějšího brněnského rodáka působícího v Americe vůbec.
Maxmilián Mareček se narodil v rodině židovského původu v Brně. Od mládí projevoval mimořádný hudební talent. V 19 letech složil operu Hamlet, která byla uvedena v Brně 14. listopadu 1840. Studoval medicínu a jako houslista a dirigent zaujal i císaře Ferdinanda I. a získal si uznání od předních tehdejších hudebníků, včetně Wagnera, Liszta, Offenbacha nebo Strausse. Od roku 1844 působil jako dirigent v londýnském v Her Majesty's Theatre. V roce 1848 odcestoval do Spojených států a stal se hudebním ředitelem divadla Astor Opera House a později Academy of Music v New Yorku. V roce 1849 založil vlastní Italskou operní společnost (Italian Opera Company), pro niž si zpěváky sám vyhledával v Evropě. Se svým ansámblem Mareček pořádal až do roku 1878 turné po Spojených státech, Kubě i Mexiku. Ve své době šlo o bezkonkurenčně nejlepší americkou operní společnost.
Přes veškeré úspěchy a pocty ve Spojených státech se Mareček stále považoval za Čecha a nějaký čas vydával v New Yorku český časopis Slavia. Kromě oper Hamlet a Sleepy Hollow, or The Headless Horseman (1879 New York) složil řadu drobnějších skladeb a napsal tři svazky pamětí.
V zahraničí používal jméno Max Maretzek nebo Mareczek.