Globalizace je láska k regionu! On-line je láska k divadlu!

Prostor pro myšlení a sledování divadla v mezinárodním kontextu, který přesahuje rybníček jednoho města a státu, nikdy nebyl dostupnější než za současného stavu. Ten způsobil, že jsou divadla zavřená pro své diváky. Umožnil však divadlo podrobit potřebné zkoušce. Její výsledky lze vidět po celém světě.

Na webu divadla Schauspiel Köln je v rámci on-line programu ke zhlédnutí minisérie Edward II. podle Christophera Marlowa. Foto: Ana Lukenda

Je trochu kacířské psát pro měsíčník KAM v Brně o divadelních událostech ve světě. Ale Brno bylo vždy kosmopolitní město. Proto není nic samozřejmějšího než začít cestu po světě z brněnského bytu u našich sousedů!

Na webu divadla Schauspiel Köln je v rámci on-line programu ke zhlédnutí minisérie Edward II. podle Christophera Marlowa. Její režisérka Pinar Karabulut se věnuje feminismu a queer problematice – nejinak přistupuje i k adaptaci Marlowa, který už v předloze LGBT tematiku řeší. Motto celého projektu je příznačné: Láska jsem já/Die Liebe bin ich – vrchol individualismu ve spojení slasti a politiky. Vše osobní je politické a naopak!

Další zastávka leží mezi New Yorkem a Tokiem. Martin E. Segal Theatre Center na svém YouTube kanále pořádá SEGAL TALKS s významnými světovými divadelníky a divadelnicemi. Je zde k dispozici i rozhovor s Japoncem Toshiki Okada. Pro sborník Why Theatre? divadla NT Gent odpověděl Okada na otázku, proč divadlo v době pandemie takto: „Mým přáním je najít způsob divadla, který by mohl bojovat proti zániku globalizace investováním energie do interkontextualizace.“ Globalizace nemusí potírat jedinečnost regionů, ale naopak podporovat jedinečnost v rovnocennosti všech ostatních jedinečností. Okada toho dosahuje přenesením japonských fenoménů na západ, oba regiony se propojují – dochází k interkontextualizaci!

Stejně se lze dívat i na divadlo v on-linu. To nemusí sloužit pouze jako sekundární platforma pro PR a budování kultu identity. Tento tvůrčí přístup k on-linu prosazuje například nezávislá skupina D’Epog. Jeho šéfka Lucia Repašská to popisuje v podcastu HaDivadla Budoucnost divadla. Závěrem zpět do našeho regionu. Kromě podcastu v HaDivadle připravujeme projekt Zeď pro webové prostředí v režii Kamily Polívkové. Půjde o dvouměsíční sérii kapitol s tematikou izolace. Začínáme už v pátek 2. 4. v 18.00!

KAM v Brně... listování

KAM v Brně... redakce

KAM v Brně - kontakt

Vydavatel:
KAM v Brně...
TIC BRNO, příspěvková organizace
Radnická 2
602 00 Brno

Dodavatel:
Pocket media s.r.o.
Jakubské nám. 644/3
Brno 602 00

Kontakt redakce:
e-mail: redakce@pocketmedia.cz

Kontakt inzerce:
e-mail: obchod@pocketmedia.cz

Kontakt předplatné:
e-mail: info@pocketmedia.cz
telefon: +420 773 287 307