GOURMET BRNO poprvé i s jižní Moravou

Čtvrtý ročník průvodce brněnskou gastro- scénou je tady. Letos se s ním můžete vydat vedle zavedených kategorií restaurace, bistra, kavárny, cukrárny, vinárny, pivnice a bary i na luxusní „fine dining“ večeři nebo si naplánovat celodenní výlet za dobrým jídlem a pitím po naší krásné jižní Moravě.

GOURMET BRNO poprvé i s jižní Moravou

Jak probíhá výběr podniků? Je dvoukolový. Nejprve gastroasociace a osobnosti z oboru nominují zařízení, kde se podle nich dobře jí a pije. Opakující se jména postupují do finále, kde je vyzkouší vždy trojice hodnotitelů. Jde o odborníky, novináře nebo influencery z Česka i blízkého zahraničí a podmínkou je, že nesmí být profesně spojeni s Brnem, aby se vyloučila tenden- ční hodnocení. Vedle TIC BRNO se letos do příprav poprvé zapojila také Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, díky níž se projekt rozšířil na celý Jihomoravský kraj.

„Když jsme projekt GOURMET BRNO zakládali, tušili jsme, že to bude velké. Za ty čtyři roky se z Brna stalo město vyhledávané pro svoji gastronomii a našim průvodcem se inspirují i místní. Letos vám představujeme také jeho mladšího bratříčka GOURMET JIŽNÍ MORAVA a vyhlížíme, kam až to zajde,“ uvedla na slavnostním vyhlášení letošních výsledků ředitelka TIC BRNO Jana Tichá Janulíková.

GOURMET BRNO a GOURMET JIŽNÍ MORAVA jsou trochu jako olympiáda – není důležité v nich zvítězit, ale zúčastnit se. I proto je aktuální průvodce zorganizován tak, že sice jmenuje ten nejlépe vyhodnocený podnik, ale mezi ostatními už nedělá rozdíly. Komisaři posuzovali především chutě, atmosféru, prostředí a personál, a to se zvláštním zřetelem na mínění turistů. Názory na hodnocení se mohou lišit, i tak nezbývá než 50 brněnským a 36 jihomoravským podnikům, které se v letošním ročníku umístily, gratulovat.

„I na Jižní Moravě se dá najíst a napít tak, že na to jen tak nezapomenete. Naším nejčastějším turistickým cílem je sice víno, ale právě to nejlépe vynikne ve spojení s dobrým jídlem. Jsem nadšená, že se letos podařilo tento unikátní projekt rozšířit i do regionu, a tím představit lokální gastroscénu, za kterou stojí za to cestovat,“ dodala ředitelka CCRJM Pavla Pelánová. TIC BRNO si připomíná 30 let od sametové revoluce kampaní Osmdesátky v Brně. Vedle stylových komentovaných prohlídek města, retro Karosy jako turistického minibusu nebo igráčků a céček místo suvenýrů se kampaň promítnula i do nejnovějšího vydání gurmánského rádce. Vyhlášení výsledků se odehrálo v legendárním hotelu Myslivna a retro ladění má i samotný tištěný průvodce, jehož kreativního ztvárnění se opět zhostil sehraný tým KIVA – fotograf a Barbara Zemčík – grafická designérka. Praktický formát a cool vizualitu si uživatelé oblíbili natolik, že v minulosti bylo potřeba několika dotisků. Dnes si návštěvníci brožuru mohou zakoupit za 35 Kč, respektive 1,5 Eur. Jde jistě o výhodnou investici, která zjednoduší výběr a zaručí spokojené chuťové pohárky.

 

Kdo na hodnotící komise zapůsobil nejvíce?

Kavárny Brno: Monogram Espresso Bar

Cukrárny Brno: SORRY – pečeme jinak

Kavárny a cukrárny Jižní Morava: Dvorek :: café wine bistro :: Bořetice (Bořetice)

Pivnice Brno: Výčep Na stojáka Jakubák

Pivovary Jižní Morava: Kyjovský pivovar (Kyjov)

Vinárny a wine bary Brno: Vinná galerie Vinařství Jižní Morava: Piálek & Jäger (Nový Šaldorf)

Bistra Brno: Atelier Cocktail Bar & Bistro Bistra Jižní Morava: KUK Bistro (Mikulov)

Restaurace Brno: Castellana Trattoria

Restaurace Jižní Morava: Restaurant ESSENS (Hlohovec u Břeclavi)

Fine Dining Brno: Restaurant Signature

Bary Brno: Super Panda Circus

KAM v Brně... listování

KAM v Brně... redakce

KAM v Brně - kontakt

Vydavatel:
KAM v Brně...
TIC BRNO, příspěvková organizace
Radnická 2
602 00 Brno

Dodavatel:
Pocket media s.r.o.
Jakubské nám. 644/3
Brno 602 00

Kontakt redakce:
e-mail: redakce@pocketmedia.cz

Kontakt inzerce:
e-mail: obchod@pocketmedia.cz

Kontakt předplatné:
e-mail: info@pocketmedia.cz
telefon: +420 773 287 307