Brněnský teatrolog Vít Závodský shrnul v obsáhlém nekrologu profesní kariéru Jiřího Pavlouška (1946 – 2014), talentovaného výtvarníka, scenáristy, režiséra a také svérázného bohéma, který zejména na přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století nezaměnitelným experimentujícím přínosem obohatil nejen divadelní kulturu našeho města, ale vynikl také v celostátním měřítku a zapsal se i do tehdejšího mezinárodního kontextu.
V onom nostalgicky připomínaném období postupného uvolňování společenských poměrů objevila se u nás vlna tzv. divadel malých forem, v níž Brno rozhodně nezůstávalo pozadu. V kypivé atmosféře hledání nových možností sebevyjádření mladé generace založil teprve sedmnáctiletý Jiří Pavloušek divadlo Konvence (1963), na něž v personální i programové rovině zakrátko navázal zhruba desetičlenný soubor s latinským názvem Quidam (= někdo, kdosi). Vznikl v červnu 1966 pod egidou ČSM a jeho hlavním působištěm se stal Vysokoškolský klub na Gorkého ulici. Jakožto inspirativní spiritus agens v něm J. Pavloušek působil ve funkci dramaturga, autora, režiséra i scénografa. Coby herecký protagonista se brzy připojil student divadelní vědy Petr Oslzlý. Působení Quidamu (1966 – 1972) nemělo bohužel dlouhé trvání, a nadto se odehrávalo spíše na zahraničních festivalech. Více na stránkách Přílohy.