Pavlína Fichta Čierna je solitérní osobností současného slovenského umění. I když řadu let žije v Žiline a její díla jsou s tímto místem úzce svázány, přesahují lokální kontext. Věnuje se mediálnímu umění a v centru jejího zájmu jsou lidé, kteří z různých důvodů často žijí v sociální izolaci.
Výstava Přesáhnout vše osobní je kurátorským výběrem z prací, které autorka vytvořila v posledních desíti letech. Tento výběr i jeho instalace fungují ve dvou základních výpovědních liniích. První linii lze zjednodušeně označit jako dokumentaristickou: zprostředkovává autentické zpovědi aktérů stojících ve fascinujícím průsečíku pozic společenského outsidera a obdivuhodného „hrdiny“. Autorská optika zde připomíná situaci psychologa, který naslouchá svému klientovi, jenže v tomto případě směřuje terapie k tomu, kdo poslouchá – v důsledku tedy k divákovi. Druhá linie má performativní charakter: Fichta Čierna naopak figuruje před kamerou a různými způsoby prověřuje svůj vlastní subjekt, své emoce a sebepoznávání. Kamera se stává jakýmsi externalizovaným, nic nepřikrášlujícím okem, jde až na kost a se stigmatizující dávkou autenticity působí jako katarze nejen pro ni, ale i pro diváky. Naznačené způsoby vidění a vnímání jsou na výstavě komentovány výtvarní instalací v provedení Oldřicha Moryse, která provokuje diváka k nekonformnímu a místy účelově i nekomfortnímu pohledu, který je speciálně namíchaný tak, aby byl pro diváka výjimečným a nepřenosným zážitkem, možným jen teď a tady.